DWC – Buitenplaats Amerongen

    Dutch Wedding Congress-002

    Op maandag 4 februari was het zover; tijd voor het eerste officiële Dutch Wedding Congres. En natuurlijk waren wij super benieuwd. Via weddingplanner en vriendin Vivian ter Huurne had ik een lange tijd geleden vernomen dat het groots en bijzonder ging worden, dus reed ik op deze ochtend naar Buitenplaats Amerongen voor dit congres.

    De ochtend begon met een kort ontvangst. Alle gasten kwamen een voor een binnendruppelen, kregen een naamkaartje en konden genieten van een lekker kopje koffie. Vervolgens liepen we richting de (trouw-)zaal waar een filmpje werd afgespeeld van Jasmin Star, misschien wel de bekendste bruidsfotografe van Amerika.

    Jill la Fleur, weddingplanner die voor ons bekend was omdat ze veel met analoog werkende fotograaf Jose Villa werkt, begon als eerste met haar presentatie. Ze vertelde hoe je als wedding professional een mooi netwerk om je heen kunt verzamelen en hoe dat netwerk langzaam overgaat tot een vriendengroep. Samenwerken met je favoriete leveranciers is dus een goed idee, omdat je elkaar alles gunt en extra hard loopt. Ik heb er als extraatje uitgehaald dat je ook als fotograaf in sommige dingen extra pro-actief mag zijn!

    Vervolgens, na een korte pauze met appeltaart en thee, was het tijd voor de presentatie van Mary Marantz, de vrouwelijke helft van Justin & Mary Marantz. Twee bruidsfotografen die uit Amerika hier naartoe zijn gevlogen voor een inspirerende presentatie over persoonlijke ontwikkeling, maar natuurlijk ook personal branding. Hun boodschap was eigenlijk dat je dicht bij jezelf moet blijven, maar ook moet proberen om positief bij te dragen aan het leven van jezelf, de mensen om je heen en dus ook je klanten. Hoewel haar introductie wel heel erg persoonlijk was, voor Nederlandse begrippen, heb ik een heel aantal pagina’s volgeschreven met haar lessen.

    Tijdens de lunch had ik snel even tijd om een aantal foto’s te maken van deze prachtige locatie waar ik al lang een keer naar toe wilde. Ook al was het best fris buiten, gelukkig was het droog! De locatie had inmiddels gezorgd voor lekkere broodjes en jus d’orange, dus toen iedereen genoeg had gehad vulde de zaal zich weer voor de derde presentatie.

    Dutch Wedding Congress-001

    Lawrence Chan, bekend van onder meer Tofurious, vertelde over ‘brand evangelism’. “Op welke manier kan ik mijn merk zo’n lading geven dat iedereen snapt waar het overgaat en die boodschap gaat doorvertellen”. Aan de hand van een aantal voorbeelden werd duidelijk gemaakt dat je eigenlijk je merk duidelijk moet neerzetten. Mon et Mine staat bijvoorbeeld voor 2 fotografen, moderne fotografie en compleetheid. Als mensen je merk zien moeten deze gedachten ook bij hun omhoogkomen, net als dat “Zalando” ook bepaalde merkeigenschappen oproept. Omdat ik zijn pdf, boek en blog al kende heb ik relatief weinig geleerd, maar toch kan herhaling ook goed zijn, omdat je op die manier zekerder van je zaak wordt.

    Als afsluitende sprekers vertelden Meneer Reimers en zijn collega Gerlof Bos een en ander over etiquette en het idee dat je best nee mag zeggen, zolang je maar duidelijk aangeeft waarom het nee is. Ook ging hij kort in op de gedachte dat je soms minder gedachten voor anderen moet invullen. Gerlof Bos vertelde over zijn internetbedrijf en de weg die hij heeft afgelegd om te komen tot waar hij is.

    Een lange lap tekst op ons blog, maar ook een heleboel notities in mijn aantekeningenboekje. Al met al een prachtige dag die erg goed verzorgd was, vol interessante sprekers zat en wat mij betreft voor herhaling vatbaar is! Dus hierbij een dankjewel aan Anouschka, Ray en alle andere fantastische organisatoren. En natuurlijk ook een groet aan alle te gekke trouwleveranciers (waaronder vanzelfsprekend ook bruidsfotografen) die ik heb gesproken, tot snel!

    Leave a comment